sobota, 19 marca 2011

Melancholia Sukuba

Tytuł: Melancholia Sukuba
Autor: Richelle Mead
Wydawnictwo: Amber
Opis książki: Przybierają postać nieziemsko pięknych kobiet. Wabią mężczyzn i budzą w nich pożądanie. Sukuby - uwodzicielskie i mordercze demony...
Sukub to chyba najlepsze zajęcie, jakie można sobie wymarzyć w piekle. Ma się wtedy wszystko: seksapil, umiejętność zmiany postaci, fantastyczne ciuchy oraz to, że każdy facet umarłby za jedno spojrzenie lub dotyk (i faktycznie często tak to się kończy).
Jednak życie Georginy Kincaid, sukuba z Seattle, nie jest tak ekscytujące, jak mogłoby się wydawać. Georgina nie jest przekonana, że uwodzenie śmiertelników i wysysanie z nich energii życiowej to najlepsze zajęcie dla dziewczyny takiej jak ona. Zdecydowanie bardziej wolałaby poszukać swojej bratnie duszy (a może to nieśmiały autor kryminałów?). Tylko co zrobić, żeby tej bratniej duszy odrazy nie uśmiercić, kiedy w Georginie weźmie górę natura sukuba? Romantyczne marzenia o prawdziwej miłości będą musiały jednak zaczekać: w demonicznym podziemiu Seattel ktoś zaczyna zabijać nieśmiertelnych...


Przeglądając księgarnię internetową wpadłam przypadkiem na Melancholię Sukuba, a ponieważ autorka napisała też jedną z moich ulubionych serii - Akademię Wampirów, to stwierdziłam, że powinnam się również zaznajomić z jej innymi książkami. Tak więc, zamówiłam od razu pierwsze trzy części i gdy tylko paczka do mnie dotarła niecierpliwie ją otworzyłam i natychmiast wzięłam się za Melancholię.


Książka opowiada o Sukubie - pięknej Grorginie Kincaid, która mimo swojej piekielnej natury wcale nie jest zachwycona z wysysania energii ze śmiertelników. Stara się żyć jak normalny człowiek, pracuje, bawi się i flirtuje. Pewnego dnia poznaje dwóch śmiertelników, którzy zawrócili jej w głowie. Jeden nieśmiały pisarz kryminałów, drugi pewny siebie wykładowca. Którego z nich wybierze piękna Georgina? Niestety, to pytanie jest na później, gdyż w podziemnym życiu Seattle mają miejsca zabójstwa na nieśmiertelnych.

Autorka w niektórych momentach wprowadza nas w przeszłość głównej bohaterki. To jak stała się sukubem, dlaczego i jak to na nią wpłynęło, czy w ogóle wpłynęło? Georgina, mimo że jest piękną kobietą, która potrafi zakręcić każdego faceta (i nie tylko) wokół małego palca, wcale nie jest płytka, jak można by podejrzewać. Ma w sobie siłę i sama walczy w swoich wojnach.

Książka jest napisana w narracji pierwszoosobowej, do czego na początku trochę trudno było mi się przyzwyczaić. Pełna wrażeń, nieoczekiwanych zwrotów akcji, oraz dużej ilości seksualnych podtekstów i nie tylko.

Nie muszę pisać, że jestem ciekawa jaka jest następna część, gdyż już wczoraj skończyłam ją czytać i jestem nią równie oczarowana jak pierwszą. Z czystym sumieniem polecam wszystkim, którzy są spragnieni dobrej akcji i pikantnych wątków.

1 komentarz:

  1. mam nadzieję, że kiedyś wpadnie w moje ręce, bo już od dawna jestem nią zainteresowana.
    A co do narracji pierwszoosobowej to ja zdecydowanie preferuje trzecioosobową, ale z reguły ta pierwsza mi nie przeszkadza
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...