wtorek, 8 marca 2011

Przysięga Krwi

Przysięga Krwi Mead Richelle



Jest to czwarta z pięciu części sagi Akademia Wampirów napisanej przez Mead Richelle. Saga pokazuje nam całkiem nowy świat wampirów, w którym jest wyraźna linia między dobrym wampirem, a złym. Dobre wampiry, zwane inaczej moroje są chronieni przez dampiry. Moroje są nękani przez strzygi (złe wampiry). Strzygom o wiele bardziej smakuje krew owych morojów, niż ludzka, acz nie oznacza to, że nie piją ww. krwi.
Książkę przeczytałam już jakiś czas temu. Kilka wątków było oczywistych, acz niektóre mnie mile zaskoczyły. Postacie są dobrze opisane, niespodziewane obroty wydarzeń - to wszystko i jeszcze więcej sprawiło, że książka znalazła się wśród moich ulubionych. Nie zabrakło łez i krzyków, jak również śmiania się i strachu. Autorka zebrała dużo emocji w jednej części książki, co było naprawdę fascynujące. Jest to naprawdę niesamowita lektura, od której nie mogłam się oderwać, dopóki jej nie skończyłam.
W tej części poznajemy wielu nowych bohaterów, którzy będą mieli dość duży wpływ na dalsze losy głównej bohaterki. Pomogą jej w wielu kwestiach i odkryją z nią rzeczy, o którym im się nie śniło. Okażą się jednak również osoby fałszywe, które za wszelką cenę będą chciały zniszczyć życie naszych bohaterek. A jeszcze inne okażą się cichymi sojusznikami.
Zwroty akcji będą dosyć niesamowite i trzeba będzie się kilka razy zastanowić, nim się którąś postać oceni. Jest dużo walki, wątek miłosny i zdrada. Autorka wykazała się znajomością Rosji oraz Europejskich imion, co nie często można spotkać w amerykańskich książkach. Było wiele momentów chwytających za serce, ale też tych, które sprawiały, że uśmiechałam się do książki.
Polecam książkę. Jest naprawdę ciekawa, postacie są niesamowite, zwroty akcji, walka, ucieczka.. to wszystko sprawia, że ma się ochotę sięgnąć po kolejną część.

5 komentarzy:

  1. Jestem dopiero przed lekturą pierwszej części z tej serii, ale po Twojej recenzji mogę juz teraz wnioskować, że na pewno sięgnę także po dalsze tomy ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie bardzo intryguje okładka 5 części ;) Coś czuję, że będę bardzo ubolewać nad zakończeniem tego cyklu :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Niebawem wstawię recenzję piątej części to i okładka się pojawi :d . Przeczytałam już wszystkie części i niestety ubolewam nad zakończeniem. Acz widziałam gdzieś informacje, że prawdopodobnie ukaże się jeszcze jedna książka z cyklu Akademia Wampirów :) .

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja za wampirami nie przepadam więc raczej sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przysięga Krwi nadal cierpliwie czeka na mojej półce ;) Jak sobie pomyślę, że nie mam czasu w weekend jej przeczytać, to mam ochotę komuś przywalić :P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...