sobota, 12 marca 2011

Sen

Tytuł: Sen
Autor: Lisa McMann
Wydawnictwo: Amber
Opis książki: Mroczny paranormalny dar i miłość dwojga nastolatków w pierwszej powieści bestsellerowej lirycznej i wywołującej dreszcz grozy trylogii.
Siedemnastoletnia Janie widzi cudze sny. Wciągana w nie wbrew własnej woli, staje się przymusowym świadkiem rozgrywających się w nich wydarzeń.
Pewnego dnia do klasy przychodzi nowy chłopak... który potrafi kontrolować sny. Ale nawet on może okazać się bezradny, gdy Janie trafi w środek koszmaru. Po raz pierwszy jest kimś więcej niż  obserwatorką czyichś makabrycznych fantazji. Jest ich uczestniczką…




Lisa McMann amerykańska autorka, zdobyła ogromną popularność w 2009 roku trylogią Sen - lirycznymi i budzącymi dreszcz grozy powieściami dla nastolatków. Dwie pierwsze książki przez kilka tygodni królowały na amerykańskich listach bestsellerów, a prawa do ich wydania kupiono również w Europie.


Książkę kupiłam z ciekawości. Okładka wydawała mi się ciekawa, a i opis mnie zachęcił. Kilka razy również widziałam ją w księgarniach internetowych i w końcu skusiłam się na kupno całej trylogii. Pierwszą część przeczytałam w kilka godzin, jestem świeżo po lekturze.

Cała historia napisana jest w narracji trzecioosobowej, w postaci dziennika, który prowadzi główna bohaterka. Już w pierwszym wpisie autorka wprowadza nas w problem Janie - wciąga ją w cudzy sen. Nijak nie może się z niego uwolnić, ani zmienić go. Dalej dowiadujemy się o przeszłości dziewczyny. Nie ma łatwego życia. Matka pije, nie zajmuje się córką, która jest jeszcze za młoda, żeby pracować, a w szkole aż roi się od bogatych uczniów, którzy się z niej naśmiewają. Oczywiście nie jest jedyną, której nie stać na fajne ciuchy i gadżety, ale to głównie na nią swój gniew kierują snobistyczne dziewczyny.

Po tym, jak autorka pokazuje nam czas przeszły, w końcu wracamy do teraźniejszości. Janie ma siedemnaście lat, chodzi do szkoły i codziennie, nawet w weekendy - pracuje w Domu Opieki ,,Wrzos". Matka dalej pije i nie interesuje się swoją córką, natomiast ta wykonuje wszystkie domowe i szkolne obowiązki. Chce się wyrwać z nędzy i pójść do collegu.

Poznajemy tajemniczego Caleba. Chłopak ma straszne sny, do których wsysa Jamie. Dziewczyna jest przerażona tym co widzi nie wie co myśleć o Calebie. Z czasem zaczyna czuć do niego coś więcej. Zaczyna ją intrygować kim jest i jaką skrywa tajemnicę.

Uważam, że książka jest naprawdę ciekawa. Nie występują w niej żadne wampiry, ani anioły. Autorka pisze o czymś zwykłym i niezwykłym jednocześnie. O ludziach, którzy mają ciężko na starcie, a żeby wybić się z nędzy muszą się napracować. Książka opowiada o tajemnicach, miłości, przyjaźni i niezwykłości. Szybko się czyta, a i powieść nie ma za dużo stron, ale wciąga. Nie powiem, że mnie jakoś specjalnie zachwyciła, ale jest ciekawa i warto po nią sięgnąć w któryś wieczór. Jest takim miłym oderwaniem od rzeczywistości. Polecam osobą, które mają już dość książek o wampirach, wilkołakach, aniołach i innych istotach nadprzyrodzonych :) .

Jestem ciekawa następnej części, jak się dalej potoczą losy głównej bohaterki i jak da sobie radę z okiełznaniem snów.

3 komentarze:

  1. niesamowicie mnie zachęciłaś :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde, ale opis jest tak zgodny z książką jak nie wiem ;/ Na swoim blogu też mam recenzję tej książki i się do tego przyczepiłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i mam wszystkie części w swoim posiadaniu. Uwielbiam tę powieść.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...